5 jedi za zdrave oči

So tudi vas v otroštvu podučili, da je korenček zdrav za oči? Ste slišali, da so za oči dobre omega-3 maščobne kisline, antioksidanti, bera karoten, cink … pa ne veste, v katerih jedeh jih lahko najdete?

Spoznajte hrano, ki zmanjšuje tveganje za razvoj očesnih težav in bolezni.

5 jedi za zdrave oči

Ribe in oreščki

Če se borite s suhimi očmi, vam lahko pomaga že dodaten vnos omega 3 maščobnih kislin v telo. Z njimi so bogate ribe kot so losos, tuna, sardine in skuše. Te maščobne kisline telo potrebuje za izgradnjo zdravega solznega filma, kar vam lahko pomaga pri suhih očeh. Omega 3 maščobne kisline so preventiva pred nastankom sive mrene, vplivajo pa tudi na boljšo prekrvavitev mrežnice in s tem zmanjšujejo tveganje za degeneracijo rumene pege. Poleg rib jih vsebujejo tudi nekateri oreščki in semena, kot so mandlji, chia semena, arašidi, brazilski oreščki …, ki skupaj z vitaminom E varujejo oko pred starostnimi spremembami.

Jajca

Poleg korenja so bogata z vitaminom A tudi jajca, ki v kombinaciji z luteinom oko ščitijo pred nočno slepoto in suhimi očmi, zato so pomemben vir sestavin, ki jih potrebujejo zdrave oči.

Goveje meso

Goveje meso vsebuje cink, ki pomaga telesu absorbirati vitamin A, zato v zmernih količinah lahko tudi pusto goveje meso v prehrani pozitivno vpliva na zdravje oči. Cink vsebujejo tudi piščančje meso in svinjina, vendar v manjših količinah.

Zelena in listnata zelenjava

C- vitamin v večjih količinah vsebujejo listnate zelenjave, kot so špinača, ohrovt, brokoli, grah, avokado, zeleni radič in solata. Te so polne še luteina in ceaksantina - rastlinskega pigmenta, ki lahko pomaga zajeziti razvoj degeneracije rumene pege in sive mrene.

Citrusi in temno modro jagodičje

Pomaranče, grenivke, limone in jagode vsebujejo veliko vitamina C, borovnice, robide in ostale modre jagode pa vsebujejo antocian, ki stabilizira krvne žile v očeh. Oba, vitamin C in antocian, preventivno zmanjšujeta tveganje za pojav sive mrene in degeneracijo rumene.

Ne glede na vaše prehrambne navade, se za vsakega najde ena ali več sestavin, ki jih lahko vključite v svoj jedilnik. Oči vam bodo hvaležne. Poleg zgoraj naštetih, so za oči zdrava tudi polnozrnata žita, stročnice, koruza, olivno olje in sladki krompir, ki nahranijo vaše oči za zdrav pogled in boljši vid.

Da bodo vaše oči kar v najboljšem stanju, posezite po naštetih živilih, ki medtem ugodno vplivajo tudi na prebavni sistem, ohranjajo lepo kožo in so na splošno ugodna za zdravje.

 



Nazaj

Preberite tudi:

Zdravje oči

5 jedi za zdrave oči

So tudi vas v otroštvu podučili, da je korenček zdrav za oči? Ste slišali, da so za oči dobre omega-3 maščobne kisline, antioksidanti, bera karoten, c...

Zdravje oči

5 nasvetov za najpogostejše poletne težave z očmi

Že odštevate dneve do brezskrbnih počitnic? Se odpravljate na morje, v hribe ali na kak izlet v naravo? Ne pozabite, da bodo vaše oči pri tem bolj izp...

Zdravje oči

Motnjave v steklovini - 5 načinov kako jih prepoznati

Vas kdaj motijo plavajoče nitke ali sence v vidnem polju? Se pri gledanju v različne smeri pomikajo? Verjetno imate motnjave v očesni steklovini.

Brezplačni posvet

Prijavite se na brezplačni posvet za operacijo dioptrije z našim zdravnikom. 

Telefonski posvetAmbulantni posvet