10 nasvetov za manj utrujene oči
23 februar, 2021 po

Utrujenost se najprej vidi in občuti na očeh. Nabrekle veke, podočnjaki, pordelost in občutek draženja, vsi dajejo očem utrujen izgled. Vzroki so različni. Včasih gre le za pomanjkanje spanca ali pretiravanje z uporabo računalnika. Utrujenost oči pa lahko povzročajo tudi alergije, neustrezna prehrana in prekomerno uživanje alkohola. 

Spoznajte 10 preprostih nasvetov, s katerimi boste poskrbeli, da bodo vaše oči spočite, vaš pogled pa izžareval svežino in energijo. 

1. Uporabljajte izmenjaje tople in hladne obloge

Na predel oči nežno pritisnite s toplo vodo napojeno obrazno brisačo. Koži okoli oči bo to dalo vlago, sprostilo napete obrazne mišice in odpravilo občutek draženja. Po nekaj minutah zamenjajte brisačo s takšno, ki je prepojena z mrzlo vodo. To bo spodbudilo prekrvavitev v koži okoli oči, dalo koži lepšo napetost in odpravilo podočnjake in nabreklost. 

2. Prilagodite osvetlitev prostora in ekranov digitalnih naprav

Pri različnih opravilih je potrebna različna osvetlitev. Ko gledate televizijo imejte nežno osvetljen prostor, ko berete naj bo izvor svetlobe za vami in usmerjen proti tekstu. Primerno svetlobi okolice, nastavite intenziteto osvetlitve ekranov digitalnih naprav tako, da boste oči pri delu čim manj napenjali. 

3. Poizkusite z uporabo računalniških očal

Ta dioptrijska očala imajo optiko takšno, da zagotavlja najboljšo vidno ostrino na razdalji pri kateri gledamo ekran. Takšna očala lahko pomagajo zmanjšati napenjanje oči pri delu in s tem tudi občutek utrujenosti oči. Računalniška očala niso enako kot očala z modrim filtrom. Tega se sicer lahko doda tudi na ta stekla, kar nekaterim daje še bolj sproščen občutek pri gledanju ekrana.  

4. Pokrijte oči z dlanmi za nekaj minut

Sliši se nenavadno a dejansko pomaga, da oči na kratko spočijemo in damo očesnim mišicam priložnost, da se sprostijo. Pomembno je, da pri tem na oči z dlanmi ne pritiskamo in se dotikamo le predelov okoli oči. 

5. Preverite položaj ekrana računalnika

Majhne prilagoditve lahko pomenijo veliko razliko. Preverite, da je ekran od vaših oči oddaljen približno 50-60 centimetrov, sredina ekrana naj bo 10-15 centimetrov pod nivojem oči. Velikost črk na ekranu prilagodite tako, da vam pri branju ne bo potrebno napenjati oči.  

6. Poskrbite za redne premore med delom z računalnikom

Najbolj razširjeno je priporočilo 20-20-20, po katerem se vsakih dvajset minut zazrete v daljavo vsaj 20 metrov za 20 sekund. Druga možnost je, da za vsake dve uri dela z računalnikom naredite 15 minut odmora. Tako se očesne mišice lahko sprostijo in spočijejo od bližinskega dela.  

7. Zagotovite primerno kakovost zraka v prostoru

Pozimi je zrak v ogrevanih prostorih lahko zelo suh. V tem primeru je priporočljiva uporaba vlažilca. Optimalna vlažnost zraka je približno 45%. Pomembno je, da niste neposredno izpostavljeni vpihu zraka prezračevanja. Kajenje z dimom zelo negativno vpliva tudi na draženje in izsuševanje oči. 

8. Skrbite za primerno vlažnost oči

Za zadostno tvorbo solz je pomembno, da smo primerno hidrirani. Med delom zato skrbite za primeren vnos tekočin. Ne pozabite med delom zavestno mežikati, saj to izboljšuje solzni film na površini oči. Tistim z bolj suhimi očmi se priporoča redna uporaba umetnih solz.  

9. Izogibajte se izpostavljanju alergenom

Alergije so pogost vzrok za razdražene in pekoče oči. Veke lahko nabreknejo, kar daje očem utrujen izgled. Posebno pogoste so alergije pomladi in poleti. Če ste občutljivi na cvetni prah je pomembno, da se izogibate vožnji z odprtimi okni in se manj zadržujete v naravi, ko so koncentracije cvetnih prahov najvišje. Pri izrazitejših težavah lahko pomagajo zdravila kot so antihistaminiki v obliki očesnih kapljic ali tablet. O tem se posvetujte z zdravnikom.  

10. Če nosite očala, preverite primernost dioptrije enkrat letno

Dioptrija se lahko spreminja in očala sčasoma ne zagotavljajo več sproščenega pogleda in dobre vidne ostrine. Posebej je to pomembno, če imate že starostno dioptrijo in potrebujete očala za bližino.